I-III ZET

ZET klasa 1-3

TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: MÓJ DOM
TEMAT:  ŁAZIENKA-funkcja i wyposażenie

1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.

Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2.Słuchanie piosenki „Myjemy się w łazience”

Posłuchaj piosenki i obejrzyj filmik. Spróbuj zapamiętać nazwy sprzętów znajdujących się w łazience.

3.Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica ” Przedszkolaczek”.

Przedszkolaczek mały, duży

wie do czego mydło służy

płynie woda plusk w łazience

i już czyste uszy, ręce.

Przedszkolaczek mały, duży

wie do czego gąbka służy

mydło, ręcznik, pasta, szczotka

i czyściejszy jest od kotka.

Przedszkolaczek proszę pana

zawsze zęby myje z rana

patrzy w lustro roześmiany

bo ma białe wąsy z piany.

Odpowiedz na pytania:

– o jakim pomieszczeniu w mieszkaniu opowiada wiersz?

– do czego służy mydło i ręcznik?

– do czego służy gąbka?

– do czego używamy pasty i szczoteczki?

-w czym możemy się przeglądać, by sprawdzić czy mamy czystą buzię i uczesane włosy?

4.Zabawa naśladowcza – utrwalenie i nazywanie części ciała.
Dzieci naśladują ruchem słowa wiersza, pokazując poszczególne części ciała. Na koniec podskakują z uniesionymi rękami.

„MYCIE”-J. Wasilewska

Kolorowe mydło mam.
Szybko się umyję sam.
Czoło, nosek, uszy, szyję.
Szczotką zęby raźno myję.
Ręce, nogi, plecy, brzuch.
Patrzcie jaki ze mnie zuch!

5.Zabawy ruchowe z elementami równowagi.

ROZGRZEWKA: 

zaproś do zabawy kogoś dorosłego i zabawcie się w „Jeża”.

Czy pamiętasz rymowankę?:

W środku koła siedzi jeż,

co on robi to my też (teraz ty pokazujesz dowolne, wymyślone przez Ciebie ćwiczenie i razem ćwiczycie)

i znowu  wierszyk:

w środku koła siedzi jeż,

co on robi to my też (teraz dorosły pokazuje ćwiczenie i razem ćwiczycie)powtórzcie tę zabawę 5 razy,

ZABAWY RÓWNOWAŻNE:

– rozłóż na podłodze długi sznurek, wstążkę lub pasek, a teraz przejdź powoli po tym sznurku unosząc ręce w bok,

– przejdź po sznurku i wysoko unoś kolana,

– stań na prawej nodze, podskakuj na jednej( prawej) nodze,

– stań na lewej nodze, podskakuj na jednej( lewej) nodze,

– połóż sobie na głowę jakąś rzecz, np.: rękawiczki lub woreczek z ryżem i przejdź powoli po sznurku z rozłożonymi ramionami tak, aby nie spadły Ci one z głowy.

6.Pokoloruj kolorowankę online „Żaba w wodzie”.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content