ZET klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: MÓJ DOM
TEMAT: ŁAZIENKA-funkcja i wyposażenie
1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2.Słuchanie piosenki „Myjemy się w łazience”
Posłuchaj piosenki i obejrzyj filmik. Spróbuj zapamiętać nazwy sprzętów znajdujących się w łazience.
3.Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica ” Przedszkolaczek”.
Przedszkolaczek mały, duży
wie do czego mydło służy
płynie woda plusk w łazience
i już czyste uszy, ręce.
Przedszkolaczek mały, duży
wie do czego gąbka służy
mydło, ręcznik, pasta, szczotka
i czyściejszy jest od kotka.
Przedszkolaczek proszę pana
zawsze zęby myje z rana
patrzy w lustro roześmiany
bo ma białe wąsy z piany.
Odpowiedz na pytania:
– o jakim pomieszczeniu w mieszkaniu opowiada wiersz?
– do czego służy mydło i ręcznik?
– do czego służy gąbka?
– do czego używamy pasty i szczoteczki?
-w czym możemy się przeglądać, by sprawdzić czy mamy czystą buzię i uczesane włosy?
4.Zabawa naśladowcza – utrwalenie i nazywanie części ciała.
Dzieci naśladują ruchem słowa wiersza, pokazując poszczególne części ciała. Na koniec podskakują z uniesionymi rękami.
„MYCIE”-J. Wasilewska
Kolorowe mydło mam.
Szybko się umyję sam.
Czoło, nosek, uszy, szyję.
Szczotką zęby raźno myję.
Ręce, nogi, plecy, brzuch.
Patrzcie jaki ze mnie zuch!
5.Zabawy ruchowe z elementami równowagi.
ROZGRZEWKA:
–zaproś do zabawy kogoś dorosłego i zabawcie się w „Jeża”.
Czy pamiętasz rymowankę?:
W środku koła siedzi jeż,
co on robi to my też (teraz ty pokazujesz dowolne, wymyślone przez Ciebie ćwiczenie i razem ćwiczycie)
i znowu wierszyk:
w środku koła siedzi jeż,
co on robi to my też (teraz dorosły pokazuje ćwiczenie i razem ćwiczycie)powtórzcie tę zabawę 5 razy,
ZABAWY RÓWNOWAŻNE:
– rozłóż na podłodze długi sznurek, wstążkę lub pasek, a teraz przejdź powoli po tym sznurku unosząc ręce w bok,
– przejdź po sznurku i wysoko unoś kolana,
– stań na prawej nodze, podskakuj na jednej( prawej) nodze,
– stań na lewej nodze, podskakuj na jednej( lewej) nodze,
– połóż sobie na głowę jakąś rzecz, np.: rękawiczki lub woreczek z ryżem i przejdź powoli po sznurku z rozłożonymi ramionami tak, aby nie spadły Ci one z głowy.
6.Pokoloruj kolorowankę online „Żaba w wodzie”.